Is een goede luisteraar
Denkt helder en blijft kalm
En zorgt ervoor dat alles altijd werkt
Behulpzaam
Probleemoplosser
Sociaal
Analytisch
Dit doet je bij Tech Support
Een Tech Supporter zorgt ervoor dat alles altijd perfect werkt. Een website, bijvoorbeeld. Of een IT-systeem. Met jouw technische inzicht en sociale instelling zorg je ervoor dat elk probleem goed opgelost wordt. Dankzij Tech Supporters merk je niks van bugs op SwappFiets. En kun je op school zonder problemen mailen of je Magister bekijken. En wist je dat goede Tech Support heel belangrijk is voor het succes van een organisatie? Als de systemen goed draaien, werkt alles beter…
Deze banen wachten op jou
Als Netwerpspecialist (ook wel Netwerk Engineer of Netwerkbeheerder) ontwerp, maak, beheer en onderhoud je IT- netwerken. Je zorgt ervoor dat ze precies voldoen aan wat een organisatie nodig heeft. Daarvoor luister je goed naar de wensen van gebruikers. En natuurlijk zorg je ervoor dat alles veilig is.
Als Support Engineer (ook wel Technical Support Engineer, IT Support Engineer of Customer Support Engineer) los je technische- en ICT- problemen op. Je bent een soort technische Helpdeskmedewerker. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het testen, ontwikkelen en functioneren van de systemen die in gebruik zijn.
Jij bent de hele dag aan het testen. Je kijkt of software, websites of applicaties functioneel en technisch goed werken. Zo voorkom je foutjes en werk je aan een optimale gebruikservaring. Omdat jij je makkelijk verplaatst in de wensen van de gebruiker, zorg je ervoor dat de software daar zo goed mogelijk op aansluit.
Als Helpdeskmedewerker help je klanten of collega’s met ICT- problemen. Ook help je mensen slim om te gaan met software, computerprogramma’s applicaties en hardare. Als het je te technisch wordt, verwijs je de vraag door naar een Technical Support Medewerker. Soms ben je tegelijkertijd ook Support Engineer. Handig, heb je zelf meteen alle technische kennis in huis.
Jij helpt bij technische problemen, vaak op het gebied van ICT. Soms ben je ook Helpdeskmedewerker. In andere organisaties heb je een breder takenpakket. Je ontwikkelt en test dan bijvoorbeeld ook programma’s en systemen.
Als Ethical Hacker (ook wel IT Security Consultant of Pentester) spoor je beveiligingsproblemen op in systemen, netwerken, applicaties en servers. Je weet hoe hackers te werk gaan en gebruikt hun methoden om het tegenovergestelde te bereiken: een optimaal veilig systeem. Dankzij jou komt er geen hacker meer in!