“Zonder datacenters geen internet. En zonder Tekkies geen datacenters.”
De plek waar al jouw apps en data opgeslagen staan; dat zijn wij. In onze 13 datacenters in Nederlands, en meer dan 280 wereldwijd, staat de IT-apparatuur van onder andere techbedrijven, enterprises, start-ups en cloud providers. Wij zorgen er voor dat deze 365 dagen per week, 24 uur per dag online blijft. Plus dat er ultrasnelle internetverbindingen zijn tussen bedrijven en de cloud, genoeg ruimte is voor klanten om met hun data en capaciteit te groeien en dat alle servers uitermate goed beveiligd is. Hiervoor werken onze engineers dag in dag uit hard om alles goed te coördineren en service te bieden aan onze veelal internationale klanten.
Bij Interxion sta je midden in het fundament van de digitale economie. Klaar voor een baan met een leuke mix van techniek en IT en wil je onderdeel zijn van de digitale revolutie? Wij zoeken jou!
PROJECTEN

Recardo Levenston
om autonoom rijden, A.I. of SmartHome-technologie met voicecommando’s voor face2face online meetings: datacenters zijn hier het fundament van.“
Recardo Levenston, Service Operations Manager
Meer weten over werken als tekkie bij Interxion: A Digital Realty Company?
Neem dan contact op met corporate recruiter Annemijn van Duijn
Welke tekkies kom je hier tegen?
We hebben de tech-banen uiteengezet en ingedeeld in de Tekkie profielen.
Een datacenter facility engineer is verantwoordelijk voor alle mechanische en elektronische systemen in een datacenter, evenals brandveiligheid. Een facility engineer houdt zich bijvoorbeeld bezig met het onderhoud van onder andere power systems en cooling systems bij datacenters. Tevens helpen facility engineers bij het identificeren en het oplossen van storingen en het onderhoud van systemen. Ook monitoren zij het Building Management System en doen ze regelmatig inspectierondes in het datacenter. Als er een incident plaatsvindt, kunnen facility managers snel en daadkrachtig reageren. Over het algemeen hebben facility engineers de volgende hard en soft skills:
– kennis over elektronische en mechanische systemen waaronder: loelsystemen, fire systemen, generatoren en UPS’en.
– kennis over incident/escalatie management
– probleemoplossend vermogen
– goede communicatievaardigheden
Een datacenter IT engineer is verantwoordelijk voor het beveiligen van alle data-infrastructuren in een datacenter. Deze IT engineers zijn technisch onderlegd en kunnen onder andere apparatuur van klanten installeren, onderhouden, monitoren. Een datacenter IT engineer kan worden gezien als de ‘praktische handen op afstand’ voor de klant. Als de klant bijvoorbeeld zijn of haar systemen wil resetten, dan kan de IT engineer dat voor de klant doen. Als er een incident plaatsvindt, kunnen IT engineers snel en daadkrachtig reageren. Over het algemeen hebben IT engineers de volgende hard en soft skills:
– kennis over IT hardware zoals: system engineering, hardware en besturingssystemen
– kennis over netwerken zoals: koper- en glasvezelkabels en verrichten van metingen binnen deze netwerken
– kennis over incident/escalatiemanagement
– probleemoplossend vermogen
– goede communicatievaardigheden
Een support engineer is verantwoordelijk voor het eerste contact als klanten vragen hebben over systemen, netwerken of andere gerelateerde IT producten. Support engineers bij datacenters bieden namelijk (technische) hulp aan klanten. Heeft een klant een vraag over bijvoorbeeld metingen, dan helpt de support engineer de klant verder. In het geval van complexe vraagstukken wordt er vaak iemand van de afdeling operations (zoals een datacenter IT engineer) bijgehaald, om de support engineer te ondersteunen. Op deze manier leert de support engineer snel en is hij/zij na enige tijd zelf in staat om complexe problemen op te lossen. Over het algemeen hebben support engineers de volgende hard en soft skills:
– kennis over IT systemen en apparaten zoals servers
– goed in troubleshooting
– Klantgericht
– Probleemoplossend vermogen
Als ICT engineer bied je eerstelijns IT ondersteuning op afstand voor alle afdelingen en medewerkers binnen de organisatie. Je kan hierbij denken aan alle ICT gerelateerde zaken op de kantoren en ondersteuning bieden aan de afdeling operations, zodat alle klant- en monitoringsystemen goed blijven werken en voldoende onderhoud krijgen. Bovendien voer je hands-on installatie- en vervangingsactiviteiten uit op datacenter-apparatuur. Over het algemeen hebben helpdeskmedewerkers de volgende hard en soft skills:
– Kennis over IT systemen zoals van ITIL, Windows-systeembeheer, Active Directory;
– Goed begrip van ondersteuning voor desktops en eindgebruikers;
– Communicatief vaardig, pro-actief en flexibel
– Kennis van ticketingsystemen, routing en switching
Data centers worden steeds meer bedrijven gericht op het leveren van een service. Om deze reden is het voor datacenters ook steeds belangrijker om trends en activiteiten op het gebied van marketing en PR te volgen. Een marketing, communicatie & PR specialist is verantwoordelijk voor de online (en offline) zichtbaarheid van een datacenter. Uiteraard zit daar een volledige strategie achter. Deze strategie wordt niet zomaar bedacht: een marketing specialist duikt diep in de data van een bedrijf, vindt de beste strategieën en test deze uit zoals een echte Growth Hacker betaamt. Door de zichtbaarheid van een datacenter te verhogen op bijvoorbeeld Google (denk aan SEO), zorgt de marketing & PR specialist uiteindelijk voor meer omzet en voor de groei van het bedrijf. Over het algemeen hebben support engineers de volgende hard en soft skills:
– B2b marketing
– Kennis over SEO, Google Analytics en Marketing Automation Software
– Creatief
– Overtuigende manier van communiceren
