Digital Analytics
Voor veel organisaties zijn data insights een struikelblok. Als full funnel digital marketingbureau gespecialiseerd in datagedreven marketing maken we een einde aan die horde. Welke rol een kanaal of campagne heeft in je digital marketingstrategie, bepaalt wat er nodig is voor een data-analyse. Webshops zijn bijvoorbeeld gebaat bij de implementatie van enhanced e-commerce in Google Analytics via Google Tag Manager, terwijl business-to-business organisaties veel meer hebben aan het koppelen van CRM-data aan campagneprestaties. Het uiteindelijke doel van onze web analytics-specialisten is altijd: zorgen dat de merkervaring van de doelgroep van onze opdrachtgevers optimaal verloopt in alle fasen van de klantreis en via alle (marketing)kanalen die daarvoor worden ingezet.
Vanuit actiegerichte data-analyses werken we constant aan het optimaliseren van de Return on investment van onze marketingactiviteiten. Daarvoor is het essentieel om structureel de juiste data te verzamelen. Zo krijgen we zicht op het online gedrag van de doelgroep. Digital analytics is onmisbaar in marketing. Zelfs offline kanalen, zoals TV en radio, digitaliseren in rap tempo en worden steeds meer datagedreven. En met de relatief nieuwe GDPR-wetgeving en technologische ontwikkelingen op het gebied van het gebruik van cookies en andere tracking-methoden, blijft dit werkgebied continue in ontwikkeling.